söndag 17 oktober 2010

Saker som hänt

På sistone har det hänt en del trevligheter och jag har liksom glömt bort att skriva här lite. Jag och mamman min var på IKEA för en vecka sedan och bl.a. detta fick följa med mig hem.
Tolv fina vinglas som kommer passa perfekt till min marinblå servis, den kan jag visa en annan dag.
Ett vackert tårtfat med glaskupol. Som jag har letat! Detta är dessutom mönsrtat med små blomstergirlanger i glasbottnen, fatet går ju att använda för sig att bara ha kakor eller en paj på.
Fyra små glasburkar, såna där som man lutar och som det förvarar karameller i godisaffären i Pippi Långstrump!? Jag har tänkt ha strössel och krossad polkagris i mina på en fin hylla i köket...när jag har ett kök. Det är roligare att ha strössel framme än trista kryddor i alla fall.

Sist, men definitift inte minst en PS-klocka som jag velat ha sedan jag först såg den för en massa år sedan.
I den kan man, för er som inte vet, gömma små saker. Jag har lagt julklappar här. Pappret är också införskaffat på IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar