fredag 12 november 2010

Två laxar och en vän.

Jag besökte min barndomsvän Jens igår, oj så trevligt vi hade! Jag var där i strax över n i o timmar!! "Om du vill att jag ska gå så får du ju säga till" sa jag efter ett tag och tänkte att han kanske hade annat för sig framåt kvällskvisten. "Om jag hade velat att du skulle gå, hade jag slängt ut dig" sa han på skoj. Vi lagade en fantastisk laxröra gjord på lite av varje med pasta till lunch, pratade och skrattade om vartannat.

Han är verkligen en superduperbra kompis!! Vi hittar alltid på en massa skoj saker eller pratar om skoj saker som vi gjort. Det finns en hel del gamla tokerier att skratta åt när man känt någon i nästan tio år. Efter några timmar kom hans mamma hem och började laga middag åt oss alla tre. Vips! Så hade hon fixat ihop lax med rotfrukter. Det var också himla gott och Jens konstaterade att vi skulle bli smarta som ätit lax två gånger samma dag!

Runt halv tio på kvällen körde han hem mig (det är väldigt nära med bil men långt att gå) och då fick jag även med mig Stringhyllan som jag nämnt tidigare. Den satt i huset när Jens och hans mamma flyttade in men den var det första de tog bort när de började göra om. Då de inte tycker om den och tänkt slänga bort den fick jag, som letat så efter en, med mig den hem istället. Väldigt snällt! Så snart jag monterat upp den kommer det ett foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar